Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


lördag 4 december 2010

Julmarknad


Idag var jag på Gammlia julmarknad i Umeå. Det var toppen juligt med otroligt mycket stånd, med så fantastiskt fina hemgjorda saker. Hemslöjd det är så rejält, det som är hemmgjort med kärlek. Jag blev lycklig av att bara gå där, all snö, alla röd vita små marknadsknallar alla röd vita hus mitt i skogen. Hur vackert som helst. Jag hittad ett superfint armband till min systersons dotter, vad heter det egentligen? Det var ett läderarmband  i vacker grön färg med tennbroderier. Det känns som ett väldigt personligt mode med både stil och klass. Som alltid funnits men fått ett uppsving det senaste året med  härliga färg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...