Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


söndag 23 januari 2011

Ett urplock ur Damernas Världs läsares skönhetsfavoriter.


För Trettonde året i rad har Damernas Värld utsett sina skönhetsfavoriter. Här visar jag på ett urplock av de jag tycker är mina favoriter efter ett antal års erfarenhet av dessa produkter.
 

Min absoluta favorit är Eight Hour creme som jag måste ha på vinter torra läppar och som jag också har använt på min hunds spruckna tassar och det med toppen resultat.





Foundation Spf 15  Bare Minerals ca 400 kronor. Denna är en städnig favorit av läsarna. Den fungerar så bra, utan kemikalier , onödiga parfymämnen och konserveringsämnen som också vårdar huden. Nu har den kommit ut med en mattare mindre skimrande variant, toppen !




 Denna handcreme har jag fått i presentförpackning på hotell och lommit på att den fungerar väldigt bra. Det är 20% rent sheasmör i cremen. LÒccitane använder organiskt odlat och ecocertilicensierat sheasmör från Burkina Faso. Det ingår även honung, mandelextrakt och kokosolja i denna välgörande creme.




För några år sedean började man använda primer i Sverige .Denna från Smashbox lägger sig som ett spackel och jämnar ut skavanker så att makupen sitter bättre och ser bättre ut.




Detta solpuder från Guerlain lanserades 1948. Idag säljs en dosa var tjugonde sekund och ger dig solkyssta kinder.



Touché Éclat Yves Saint Laurent, var den första concealern och lanserades 1992. Pennan ljusar upp huden under ögonen, vem behöver inte det denna tid på året? Ännu en storsäljare i världen, säljs var tionde sekund.



Body Butter The Body Shop. De flesta av Damernas läsare har som favorit Moringa- doften. Personligen har jag många favoriter. Denna är Community Trade- odlat, vilket verkar toppen att samtidigt kunna göra ett miljövänligt val.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...