Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


lördag 1 januari 2011

Väskor, inredning, krukor och tallrikar från senaste Sköna Hem.

I senaste Sköna hem hittade jag en denna väska som också är en väska att drömma om. Göterborgsdesignerna Ann Louise Landelius med företaget A.L.L Ann Louise Landelius. A.L.L väskor och annat säljs hennes fina väskor och accessoarer. Här är en bild från Annlouise Landelius hemsida med några av väskorna
 

I Sköna Hem fanns denna väska med frans för 4200 kronor.

Denna härliga bild från Ikea om livet hemma inspirerar mig till en färgglad vår.



I Sköna hem hittar jag månadens kap krukor i näver från firman Granit, priset är bra 39 kr respetive 59 för en större kruka/behållare. 


 I samma tidningen hittade jag dessa läckra tallrikar i finsk design Kastehelmi av Oiva Toikka 1964, pris 280 kr för en stor tallrik 130 kr för assiet från Iittala.



Nästa inlägg ska jag visa på finsk design i svenska tidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...