Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


söndag 14 november 2010

Nordisk design kvalité, hur ser det ut?

  Jag tänker mig att svensk slöjd har det där genuina som finns  i svensk design

Krukor från svensk slöjd

I senaste numret av M magasin hittade jag idag en underbar tapet som kändes verkligen svensk med sitt liljekonvalj mönster. tapeten kommer från Sandbergab.se, den kostar 790 kr.
Tapet liljekonvalj från Sanbergab.se



I Mama pratar man om en ny doft från det svenska parfymhuset Byredo. Den nya doften heter M/Mink och kostar 995kr dyrt men det kan vara värt att gå och få ett doftprov för den härliga blandingen av rökelse, klöverhonung, bärnsten och bläck Hur doftar bläck?

Uppstickare

Hittade denna vakcra ljusstake i senaste numret bav Femina. Roligt att de kommer ny design som ser sådär svensk ut. Men denna vackra ljusstake är faktiskt inte svensk utan dansk från företaget Muuto och designad av Jens Fager. Titta och beundra.


Svensk design inom mode

Tyvärr behöver jag ett par nya jeans så här innan jul. Jag hittade mina favorit jeans i tidningen CHIC

Det är ett par jeans från Acne dem heter Hep raw och är helt toppen, så man vill ha kvalité med renhet. Inget tillkrånglat eller pråligt ett par jeans som passar i de flesta tillfällen i livet. De kostar kring tusenlappen, men om man slår ut de på alla dagar jag kommer att ha dem, då blir det nog ett kap, tycker jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...