Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


måndag 13 december 2010

Handens verk- allmoge i Sverige


Jag har alltid gillat det som är handgjort. I min släkt har det alltid funnits någon som kunde göra svepaskar, tenntrådbroderier, näverkorgar, väva osv. Desto äldre jag blir desto mer faller jag tillbaka till att jag som oftast tycker attt det är det som är det vackra.
I Hem & Antik



hittade jag bild på det vackra tableerna från Växbo Lin


425  kr/ 2 st, nackdelen med det hemmagjorda är att det kostar en slant.


I samma tidning hittade jag även ett foto från affären Norrgavel som även dem har fantastiskt vackra möbler och allt möjligt annat som känns så svensk med all trä



I samma tidning hittade jag något från Hemslöjden som även dem har mycket fint, här en skål.

Kungalampetten
Denna lampett hittade jag som utvalt i Femina  nr 11
Malin Appelgren Paulsen har tillverkat den, den kostar 2000 kr. Visst är den vacker, men dyr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...