Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


söndag 12 december 2010

Svenska julklappsförslag från Femina

Femina har en stor jul utlottningav de finaste klappar som alla är av svensk design

Julklapp nr 1.
Shyness är ett svenskt företag som tillverkar sängkläder av riktigt bra kvàlite och de ser sådär gammeldags och moderna på samma gång. Skulle vilja ha dem men måste spara ett tag

Eller så dessa kaxiga korstygns lakan som jag hittade i Lantliv från afswedala, med rötter i den svenska treaditionen.Lakan i 100 % ekologisk bomull å så underbart vackra.



Julklapp nr 2
Jag älskar mina Docksta skor/ tofflor som
jag handlar i Docksta varje år , för att ha på jobbet.
 Sista jag var där såg jag ett par väldigt vackra näbbkängor . Sådana som jag hade på 70 talet, men dessa i svart tyckte jag var otrligt fina. Företaget som tillverkar dem idag heter Beak Boots. Dem kostar en del men lär ska hålla hela livet för detta är kvalité. Dem lottas ut i Lantliv nr 12 sid 101,

 Kolla in sidan i Lantliv för det är fin fina klappar de lottar ut. Skorna de lottar ut är låga och  grå.


Lycka till!
Ps! det var mer fina julklappar som lottas ut ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...