Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


lördag 12 februari 2011

Längtan efter vårt ursprung jeans, Denim Denom handgjort porslin A Livjin

I denna blogg har jag en grundtanke att saker jag visar ska vara skapat i skandinavien och helst vara gediget skapat. Detta har jag hittat i svenska tidningar.


Foto från Denim Denom

I Elle interiör hittade jag ett häftigt märke från det svesnak jeansmärket Denim Denom som är förankrat i den samiska kulturen . Jeans som har namn efter de sju samerna som använde jeansen i et halvår utan att tvätta dem. Allt för att få till de genuina slitningarna. Nu kan man köpa jeansen med namn som Per Guttorm, Jonna och Janåke. Inte undra på att jeansen blivit sådan succé!



Bild Lånad av Agneta Lvjin

I älskade tidningen Lantliv Mat och vin stärktes min vår längtan i kombination med längtan efter hantverk visar detta proslin som är gjort av Agneta Livjin. Se och Njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...