Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


söndag 27 mars 2011

Trädgårdsdrömmar från Lantliv TRÄDGÅRD.

I Lantliv TRÄDGÅRD fanns massor av inspiration inför trädgårdsäsongen.
De skriver om fem gammeldags växter som är långlivade och stryktåliga samtidigt. De växterna är Krolilja, Stjärnflocka, Fingerborgsblomma, Aklejruta och Akleja



Jag får sådan inspiration av att sätta frön inomhus så får man tjuvstarta njutningen av växtkraften. Det finns så många olika företag på nätet som man kan beställa frön ifrån.




I samma tidningen hyllar de pionen de säger det är den perfekta nybörjarblomman om man bara ger  den en plast den trivs på så blommar den år efter år. Jag är såld på denna vackra blomma!



I sommar behöver jag en ny trädgårdsslang hittade den här gröna med vackra mässing munstycke otroligt vacker från min inrednings bibel
Gysinge Byggnadsvård, de finns på nätet och med butik i Uppsala och idag även ljuvlig butik i Stockholm.



Det är något visst med trädgårdsstege i trä. Det är inte så vackert med en nedmålad byggnadsstege. Jag ska snickra ihop en sådan här vacker stege,  just den här kommer från Guldåkers snickeri.



Vilka avsluta med denna vackra köksskran även den i mässing. I like mässing.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...