Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


lördag 26 mars 2011

Boktips och recept på smarriga bananpannkakor.

I tidigare inlägg har jag visat denna lite annorlunda kokbok .
Om jag var din hemmafru av Lotta Lundgren.


Bild lånad från Lotta Lundgren.

I boken varvar hon med humor, prat och roliga tips med recepten allt för att försöka få vardagsmiddagen som en fest middag. Tänkte bjuda på ett recept från hennes bok som jag hittade i senaste Lantliv MAT&VIN. Bananpannkakor ett recept som lockade mig, eftersom att för många år sedan åt jag bananpannkakor varje dag när vi var på semester i Thailand och jag har letat efter recept här i Sverige alltsedan dess.



 Bananpannkakor med exotisk frukt.
Ingredienser
1 ägg
1 burk kokosmjölk
1 1/2 dl  vetemjöl
2 msk socker
1/4 tsk salt
2 smör till stekning
Tillagning

Vispa ihop ägg, kokosmjölk, mjöl, socker och salt. Slanta bananerna och tillsätt.

Stek små pannkakor i sparsamt med smör.

Servera med tunt skivad ananas och/eller mango, rostade sesamfrön, pistasch- eller cashewnötter, flytande honong eller lönnsirap, en klick matyoghurt eller vaniljglass.
Njut!


Boktips!
Vackert med vintage!


Bild lånad från Bokförlag.

Vackert med vintage. Ännu en härlig inrednings bok. Denna med tips som inte kostar lika mycket. Sania Hedegren här får du tips att göra ditt hem lantligt och hur du kan göra små presenter
Hur du enkelt piffar upp din uteplats och ett litet kapitel betong.




Bilder lånade av Lindex
 Sommar Sommar snart är den här ! Lindex verkar ha satsat stort på romantiska sommarklänningar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...