Guldkornen av skandinavisk design i svenska tidningar.

Bonniers bästa tidningskund skriver en blogg om inredning, mode, kosmetik, musik noga urplockade idéer ur svenska tidningar.


tisdag 7 juni 2011

Årets svenska trädgårdsprodukt ett vackert blomstöd.

nteI senaste Sköna hem läste jag om ett vackert stöd för blommorna. det har varit lite svårt att hitta något fint. De jag har hittat har varit i grön plast inte så tjusigt!
Men företaget Eldgarden har tänkt till i designen för trädgården. Här är en fin bild av årets trädgårdsprodukt.


I samma tidning läste jag om Victoria Skoglund som driver ljuvliga 
Zetas handelsträdgård i Stockholm. Hon sa några kloka ord om trädgård.Man ska alltid ska utgå från den plats och se förutsättningarna, hon tycker inte att man ska tvinga fram något i trädgården. Jag vet hur jag gjort . Man vill så gärna ha en viss växt men egenligen har man inte rätt plats för just den växten, så dör den och då är man en del kronor fattigare. Hon berättar att det som är mest populärt i sommar är att odla sina egna grönsaker, frukt och bär. Folk är så kunniga och miljömedvetna idag. Rödbetor morötter, sallad och tomater är vanligaste.
Själv har jag införskaffat en pallkrage



 där jag tänkte odla mina grönsaker utan något ogräs, det vore så skönt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...